10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

  • 2 hónap ago
  • 4390 Views
  • 0 0
10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

A reklámok célja meglehetősen egyszerű: rövid filmek vagy hirdetések segítségével vásárlásra,- és lehetőleg minél hevesebb fogyasztásra ösztönözni az embereket. Néha azonban a dörzsölt marketing-szakemberek olyan tökéletes reklámokat hoznak létre, amik annyira elterjednek a köztudatban, hogy idővel egyszerűen az emberek életének szerves részévé válnak – ezek az egyébként profitszerzés céljából kitalált marketingfogások.

Nem egyszer fordult már elő a történelem során, és most mutatunk is néhányat ezek közül.

1) Kávészünet.

10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők





Az 50-es években a Pan-American Coffee Bureau egy reklámkampányt indított a kávéfogyasztás növelése érdekében, amiben munkahelyi „kávészünetek” segítségével illusztrálták italuk élénkítő hatását. A kampány szlogenje – „Áll meg egy csésze kávéra!” – igyekezett a háziasszonyoktól a sportolókon és az irodai dolgozókon át a gyári munkásokig bezárólag minél több embert megszólítani.

A hirdetés beváltotta a hozzáfűzött reményeket: az eladások pörögtek, a kávészünet fogalma pedig olyannyira elterjedt lett, hogy egyes vállalatok már a munkavállalói szerződésben is rögzítik. Hasonló a helyzet egyébként a „reggeli a nap legfontosabb étkezése” mítosszal is, amit egy amerikai müzligyártó cég kezdett el terjeszteni még a 40-es években az eladásaik növelése érdekében. Soha-semmilyen tudományos bizonyíték sem volt rá, hogy a reggeli fontosabb lenne, mint bármelyik másik étkezés, az emberek többsége azonban mind a mai napig szentül hisz benne.





2) Használjunk több terméket, mint amennyi szükséges.

10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

Egyes reklámcégek az eladások növelése érdekében úgy próbálnak meg manipulálni bennünket, hogy a reklámfilmjeikben több terméket használnak, mint amennyi indokolt lenne – ezzel elérve, hogy hamarabb fogyjon el nálunk az adott termék és rohanjunk a boltba újat venni. Ez a „tudatalatti használati utasítás” meglehetősen hatásos.

Gondoljunk csak például a borotvahab reklámokra, ahol mindig jó vastagon kenik be magukat a szereplők, miközben semmi sem indokol ekkora habmennyiséget, vagy jusson eszünkbe, amikor a rágógumi reklámokban a szereplők kapásból két rágót tesznek a szájukba, hogy a sampon reklámok hevesen habzó fejű szereplőiről már ne is beszéljünk. Az ilyen reklámokban mind-mind indokolatlan mennyiségű terméket használnak, melyekkel csak és kizárólag az a céljuk a gyártóknak, hogy túlzott fogyasztásra ösztönözzék a vásárlókat.

3) Vegyél Te is a drágább termékekből, ahogy mindenki más.

10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

A zsírok ugyanolyan fontosak a szervezetünk számára, mint a fehérjék, a szénhidrátok és a vitaminok, nem beszélve arról, hogy elégedettség érzéssel töltenek el bennünket – ezért kis túlzással szinte “szeretünk” egészségtelen, zsírban tocsogó ételeket enni. Éppen ezért a gyártóknak sokszor nem könnyű megismertetni és megszerettetni a vásárlókkal egy új, egészségesebb, és nem mellékesen sokkal drágább terméket. Ehhez nagyon rafinált módon sokszor azt a módszert szokták alkalmazni, hogy az ilyen megosztó termékek polcait egyszerűen félig töltik fel a boltokban – azt a látszatot keltve, hogy az emberek imádják, és elkapkodják az adott terméket.





Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük