10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

  • 1 év ago
  • 7474 Views
  • 0 0
10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

A reklámok célja meglehetősen egyszerű: rövid filmek vagy hirdetések segítségével vásárlásra,- és lehetőleg minél hevesebb fogyasztásra ösztönözni az embereket. Néha azonban a dörzsölt marketing-szakemberek olyan tökéletes reklámokat hoznak létre, amik annyira elterjednek a köztudatban, hogy idővel egyszerűen az emberek életének szerves részévé válnak – ezek az egyébként profitszerzés céljából kitalált marketingfogások.

9) A karácsony és a Mikulás.

10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

Alig 100 évvel ezelőtt a Mikulás még nem egy ajándékokat osztogató kedves öregúr volt, hanem egy állandóan pipázó gonosz kis törpe, akitől olykor egyenesen féltek a gyerekek. Ekkor jött a Coca Cola vállalat, ami felturbózta kicsit a Mikulás karakterét – kedvesebbé és szerethetőbbé téve azt.

10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

Az emberek pedig olyannyira imádták, hogy rövidesen a vállalat által gyártott Mikulás karaktere teljesen összefonódott a karácsonnyal, ma pedig már tulajdonképpen elképzelhetetlen nélküle ez az ünnep.

Érdekesség: egyes feltevések szerint tévhit, hogy a Coca Cola vállalat találta volna fel 1931-ben a Mikulás ma ismert megjelenését, mivel már egy korábbi magyar gyermekkönyv (1928) is hasonló megjelenéssel ábrázolta azt. Hogy ez így van vagy sem, azt talán már sosem tudjuk meg, egy azonban biztos: a Coca Cola vállalatnak köszönheti a világhírnevet.

10) Érzékszervek

10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

Mindenki szereti a jól kinéző, jó illatú, jól hangzó, jó tapintású dolgokat, ezért a marketingesek mindezt meg is adják nekik. Gondoljunk csak egy hamburger illusztrációjára egy gyorsétteremben. A képen látható étel sohasem úgy néz ki, mint a valóságban, de az éhes vásárlók ott állnak a pult előtt és csak nézik, hogy milyen aranyszínű a krumpli, milyen friss a saláta, milyen üdítően hűvös a fagylalt. Annyira, de annyira, hogy nem is elég a normál menü, hanem rögtön az extra adag kell.

És ezek csak a jéghegy csúcsát jelentik, mert a trükkök tárháza csaknem kimeríthetetlen. Tudományosan igazolt például, hogy a friss kenyér illata növeli az impulzus-alapú vásárlási ingert, vagyis hajlamosabbak vagyunk olyan dolgokat vásárolni, amelyeket előre nem terveztünk, de ott és akkor késztetést érzünk a megvételére. Ezért egyes üzletek a friss péksütemény illatát keverik a szellőzőn keresztül az eladótérbe. Ez a trükk akkor is beválik, ha el akarod adni a lakásodat. Tegyél a sütőbe sülni valami finomat, amikor a potenciális vevő jön körülnézni!

15 filmsztár, akit brutálisan elcsúfítottak a plasztikai beavatkozások

(Forrás: liked.hu)

1 2 3 4