10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

  • 1 év ago
  • 7435 Views
  • 0 0
10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

A reklámok célja meglehetősen egyszerű: rövid filmek vagy hirdetések segítségével vásárlásra,- és lehetőleg minél hevesebb fogyasztásra ösztönözni az embereket. Néha azonban a dörzsölt marketing-szakemberek olyan tökéletes reklámokat hoznak létre, amik annyira elterjednek a köztudatban, hogy idővel egyszerűen az emberek életének szerves részévé válnak – ezek az egyébként profitszerzés céljából kitalált marketingfogások.

7) Viseljünk farmert otthon és munka közben.

10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

Az 1980-as években az Egyesült Államokban népszerűvé vált az a szokás, hogy a munkavállalók egy héten egyszer olyan ruhában mehettek dolgozni, amilyenben kedvük tartotta. Ez persze olykor kellemetlen helyzeteket tudott szülni, mivel a dolgozók stílusa rendkívül szerteágazó volt.

A Levi Strauss & Co. ekkor tört be nagyon a piacra az általa gyártott „alkalmi üzleti öltözékekkel”, vagyis az ikonikussá vált farmernadrágjaival. A nadrágok népszerűségét csak tovább növelték a cég által küldött katalógusok, amikben a modellek farmernadrágot viseltek munka közben, otthon, és tulajdonképpen bárhol. Rövidesen ez az erős marketing olyan sikerhez vezetett, hogy az emberek körében teljesen hétköznapivá vált farmernadrág viselés.

8) Cikivé vált izzadni.

10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

Az emberi izzadás egy teljesen természetes jelenség, így emiatt elítélni valakit olyan, mintha például a légzése miatt ítélnénk el valakit. Sokáig nem is volt ezzel probléma, az emberek teljesen természetesnek tartották az izzadást és a veleje járó…hát, olykor tényleg kellemetlen szagokat. Ekkor jött Edna Murphey, aki piacra dobta az első izzadásgátló dezodort, és megalapította az Odorono (Odor-o-no) nevezetű céget.

Akár hiszed, akár nem, ennek a bizonyos cégnek köszönhetjük azt, hogy a világon ma (kis túlzással) mindenhol havi több ezer forintot költünk dezodorokra, mivel a céget alapító nő a reklámkampányokban elkezdte felhívni a figyelmet az izzadás problémájára és arra, hogy milyen ciki is ez a jelenség. Sokan elítélték emiatt Ednát, ám az erőteljes marketingnek semmi sem állhatott az útjába, mivel senki sem akart „cikinek” tűnni, ezért az emberek nagyon rövid idő alatt rákaptak a dezodorok használatára, melyek mind a mai napig az életünk szerves részét képezik.

1 2 3 4